Książki filmy gry
„Call of Duty Modern Warfare 3” kontynuuje wydarzenia znane z drugiej części, deweloperzy ponownie zawarli tu wiele niedomówień, wywołując u gracza pewną dozę niepewności co do dalszych losów historii oraz głównych bohaterów, próbujących wszelkimi możliwymi sposobami dopaść ludzi odpowiedzialnych za tę całą sytuację. Producentem tego niezwykłego tytułu jest studio Infinity Ward, natomiast wydawcą firma Activision.
Bestialskie ataki terrorystyczne przerodziły się w globalny konflikt, ciężko ranny podczas wyczerpującej walki z generałem Shepherdem John „Soap” MacTavish zostaje przetransportowany śmigłowcem pilotowanym przez Nikolaia na terytorium Indii. Kapitan John Price robi wszystko, aby jego przyjaciel przeżył, tymczasem oddział Delta planuje odzyskać kontrolę nad majestatycznym niegdyś miastem New York. Sierżant Derek Westbrook pseudonim „Frost” wspólnie z grupką żołnierzy musi wysadzić terminal zakłóceniowy zlokalizowany na dachu wieżowca, dzięki temu lotnictwo będzie mogło skutecznie wesprzeć działania naziemne. Po wykonaniu pierwszego celu misji przepłyną zatopiony tunel, aby zinfiltrować port i unieruchomić stacjonujący tam okręt podwodny. Podczas reanimacji MacTavisha pojawiają się nagle liczne oddziały Makarova likwidujące między innymi ludność cywilną, Yuri były członek Specnazu razem z innymi spróbuje odeprzeć zmasowany atak wroga. Prezydent Rosji o nazwisku Vorshevsky podróżuje do Hamburga w obecności córki Aleny na mającą zakończyć wojnę konferencję pokojową, niestety samolot zostaje uprowadzony, powstrzymać to wszystko ma zamiar agent FSO Andrei Harkov, aczkolwiek jego heroiczne starania nie przyniosą zamierzonych rezultatów. Pozostali członkowie byłego elitarnego zespołu Task Force 141 oraz Yuri chcą koniecznie odnaleźć Makarova ze względu na zapowiedzi kolejnych brutalnych ataków terrorystycznych, z kolei Delta podejmie próbę odbicia rosyjskiej rodziny prezydenckiej.
„Call of Duty Modern Warfare 3” posiada płynnie działający silnik graficzny „IW” piątej generacji oferujący jeszcze większą ilość drobiazgowych szczegółów. Tętniące życiem miasta zamieniły się obecnie w betonowe mogiły, które pochłonęły masę niewinnych istnień, zatoki goszczące niegdyś czekających na rejs turystów zalały wraki zniszczonych okrętów marynarki. Przemykając ulicami, zauważymy porzucone pojazdy, gęsty pył czy ruiny płonących budynków pozostawiających po sobie charakterystyczne opadające płatki ». Uwagę zwraca także różnorodna aura z jej zmiennymi warunkami atmosferycznymi, gwałtowne burze piaskowe, mocny deszcz wzmacniają niezapomniany klimat każdej rozgrywanej misji. Pociski wysokiego kalibru efektownie penetrują nawet betonowe murki, odsłaniając ich stalowe zbrojenia, a ostrzelane samochody wybuchają. Skrupulatnie przygotowana oprawa dźwiękowa znanego kompozytora Briana Tylera dodatkowo potęguje emocjonujące sceny wylewające się strumieniami z ekranu monitora. Tytuł oferuje szeroki wybór autentycznych rodzajów oręża w postaci pistoletu, strzelby, karabinu, pistoletu maszynowego, klasycznej wyrzutni RPG, Stingerów, czy zaawansowanego przeciwpancernego systemu rakietowego o nazwie Javelin, nie zabraknie granatów, materiałów wybuchowych, oprócz tego otrzymamy wsparcie czołgów, bezzałogowych jednostek BSP Predator, zasiądziemy również jako strzelec na pokładzie samolotu AC-130H do precyzyjnego eliminowania celów naziemnych, śmigłowca UH-60 Black Hawk, Hughes MH-6 Little Bird, pokierujemy łodzią pontonową, skuterem podwodnym oraz rosyjskim robotem militarnym UGV. W skład sterowalnych postaci wchodzą sierżant Delty Derek „Frost” Westbrook, Specnaz Yuri, agent FSO Andrei Harkov, sierżant SAS Marcus Burns, kapitan Task Force 141 John Price, odwiedzimy wiele krajów między innymi USA, Indie, Afrykę, Francję, Anglię, Niemcy, Republikę Czeską, Rosję, Półwysep Arabski. Przeciwnicy obdarzeni sztuczną inteligencją potrafią stosować skuteczną taktykę, chociaż czasami zauważalne jest ich irracjonalne zachowanie, a martwe ciała w wybiórczych przypadkach przenikają przez powierzchnię ziemi. Zróżnicowane zadania trzymają wysoki poziom, polegają na odbijaniu zakładników, przejmowaniu zajętych terenów, nie zabraknie również cichych bądź dynamicznych potyczek z dużą ilością oddziałów sprawiających, że krew zaczyna krążyć szybciej. Tryb multiplayer delikatnie zmodyfikowano, dzięki temu uzyskano nieco wyższy poziom trudności, podobnie jak poprzednio zgromadzone punkty zdobyte podczas przeróżnych czynności posłużą do rozwoju posiadanej postaci. Operacje specjalne pozwalają toczyć wymagające potyczki polegające głównie na przetrwaniu coraz większych fal wrogów samotnie lub z partnerem. Widowiskowe animacje wykorzystujące silnik gry i efektowne sekwencje Quick Time Event wprowadzają odpowiednie napięcie, wczytywanie kolejnych poziomów to dobrze znane zdjęcia satelitarne objaśniające poszczególne cele. Zagorzali eksploratorzy odszukają ukryte laptopy przechowujące dane wywiadu.
„Call of Duty Modern Warfare 3” kończy wątek zapoczątkowany w pamiętnej pierwszej części gry, deweloperzy ze studia Infinity Ward stworzyli trudną do powtórzenia ponadczasową produkcję wypełnioną nieoczekiwanymi zwrotami akcji. Wyjątkowo mocno uderzyła mnie scena eksplozji ciężarówki wypełnionej gazem bojowym, przy której zupełnie nieświadoma zagrożenia rodzina spędza swój wolny czas, zwiedzając Londyn czy zalany tunel na Brooklynie z martwymi mieszkańcami wewnątrz. Napisany scenariusz bezsprzecznie potrafi zawstydzić niejeden film fabularny widać, że jego autorzy mieli do przekazania szereg ważnych kwestii. Owładnięty megalomanią Makarov jest człowiekiem całkowicie wypranym z uczuć, który marzy o panowaniu nad światem, hmm skąd my to znamy? Jeżeli ludzkość szybko nie przejrzy na oczy, może czekać ją podobny los, jak w tej mogłoby się wydawać fikcyjnej historii.
Recenzja gry Call of Duty 4 Modern Warfare >>>
Call of Duty Modern Warfare 2 recenzja >>>
Zagłosuj na Call of Duty Modern Warfare 3 >>>
Wymagania sprzętowe Call of Duty Modern Warfare 3 >>>
Zobacz i oceń galerię Call of Duty Modern Warfare 3 >>>
To prawda Ghost jest coś takiego Modernach, co nie pozwala oderwać się od ekranu komputera. Ja jestem zdecydowanie fanem starszych serii Call of Duty, ale fabuła w tej odsłonie też daje radę.
Podzielam zdanie Loopera rzeczywiście nowy Tomb Raider to niezwykle trafny przykład produkcji która, pomimo że została wskrzeszona, jest wyjątkowo dobra a w szczególności pierwsza część z 2013 roku. Dużo racji ma także Damian, ten nowy Modern pomimo ciekawych momentów ustępuje recenzowanej tutaj serii, jeżeli twórcy chcą ponownie skraść serca starszych graczy, to nie wystarczy jedynie zaadoptować podobizn ich ulubionych bohaterów czy ulepszyć grafikę. Należy przede wszystkim wymyślić wciągający wątek fabularny.
Ponownie muszę się nie zgodzić, piszesz, że powielanie tego, co było, jest kiepskim pomysłem, dobrym przykładem będzie wskrzeszona seria Tomb Raider, która naprawdę przypadła do gustu wielu graczom a miejscami nawet potrafi prześcignąć oryginał.
Dlaczego twórcy nie będą w stanie powtórzyć takiej produkcji? Przecież Call of Duty: Modern Warfare z 2019 roku był bardzo dobry.
Gra jest fenomenalna, moim zdaniem to było ostatnie dobre Call of Duty. Te nowe futurystyczne wersje nie przypadły mi do gustu.
Dodaj komentarz